Letni Wyjazd Młodych już za nami! – Reportaż

Jak ten czas szybko leci, wakacje już minęły, a dla nas pora trochę je powspominać. Tegoroczny Letni Wyjazd Młodych odbył się właśnie na zakończenie wakacyjnego wypoczywania. Był to czas niesamowitego działania Bożego Ducha wśród młodych.

W trakcie wyjazdu oprócz formacji duchowej i codziennej Eucharystii młodzi mogli poznawać tajniki modlitwy. Najmłodsi uczestnicy wyjazdu poznali historię Mojżesza, uczestniczyli w balu żydowskim, a także uczyli się tworzyć biżuterię egipską. Nieco starsi uczestnicy brali udział w rekolekcjach o niesamowitej nazwie „Selfie z Bogiem”, które w całości były oparte na Słowie Bożym i tematyce Instagramie. To było wyjątkowe doświadczenie dla młodych, którzy uczyli się ewangelizacji przez Internet. Dla najstarszych uczestników ekipa przygotowała wyjątkowy kurs o nazwie „Rekolekcje Przyjaźni”.

Nie zabrakło również wielu atrakcji turystycznych. W drodze do Podgórzyna zatrzymaliśmy się w Kamiennej Górze, aby zwiedzić Projekt „Arado” i tajne laboratorium Hitlera. Młodzi pasjonaci historii zafascynowali nas historią wydarzeń tamtego okresu. Pokazali nam jak ważny jest lokalny patriotyzm a ich opowieści podczas zwiedzania nabawiły nas zakwasów na brzuchach ze śmiechu. Nie obyło się również bez pieszych wycieczek i wyprawy w góry, tym razem wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Szklarską Porębę i weszliśmy na Szrenicę. Wybraliśmy się także na Zamek Chojnik kawałek drogi przeszliśmy szlakiem, który był ciężki dla wielu z nas jednak wejście na szczyt zamku oraz widoki z niego zapierały dech w piersiach i wynagrodziły nam wszelki trud wędrówki.  Zwiedzaliśmy także czynną hutę kryształu „Julia”. Przewodnik pokazywał nam każdy etap tworzenia kryształów i różnych przedmiotów ze szkła. Mogliśmy zobaczyć jak powstaje potrzebny materiał, jak trzeba go schłodzić i jak wydmuchuje się szklane przedmioty. Podczas wyjazdu mieliśmy też okazję brać udział w atrakcjach, które sprawiły, że śmialiśmy się do łez. Jedną z nich był Bumper ball czyli świetna zabawa dla każdego poziomu. Uczestnicy obracali siebie nawzajem, odbijali się od siebie i często lądowali do góry nogami. Drugą zaskakująca atrakcją były Termy Cieplickie czyli rozrywka w formie wodnego aquaparku, który był zaskoczeniem dla uczestników. Jednocześnie na trzech poziomach w wyjeździe uczestniczyło 131 uczestników i 21 animatorów.

Serdecznie dziękujemy księżom, za ich udział i zaangażowanie. Dziękujemy ekipie i animatorom, to wasz kawał dobrej roboty sprawił, że ten tydzień był pełen atrakcji, uśmiechu i Boga.
Ale przede wszystkim dziękujemy wam, Drodzy Uczestnicy, że zechcieliście te wakacje spędzić z biurem MNP i chętnie uczestniczyliście zarówno w formacji jak i w wycieczkach, miło było patrzeć na wasze uśmiechy i radości.